петък, 13 януари 2017 г.

Как да заобичаме книгите?





 Все се питам защо има хора, които не харесват книгите и изобщо мразят да четат. Какво губят? Времето пропиляно пред компютъра в опит да минат новото ниво на някоя игра ли?  ( Имаше и такъв момент, в който и аз бях там, вторачена пред лаптопа, за да си вдигна нивото, което само ми пропиляваше дните и ги превръщаше в мързел, но това са подробности xD )
Както и да е. Това си  е за тях, а и кой знае...не забравяйте, че може би виждат нещо, което ние не можем да видим там.
         Кхм, много се отклоних от темата нещо...xD
         Книгата е прозорец към света, прозорец за живота, за мисълта, врата към начина на поведение, към обогатяването на речника ни и към какво ли още не...
  /примери ще давам с мои познати и приятели/
         Веднъж се опитах да проведа разговор с една приятелка относно книгите. Ето как протече той:
   - Защо не обичаш да четеш ?
     А нейният отговор просто беше:
   - Защото ме мързи, нямам време за това .... 
   - Добре де ...- Възкликнах аз, в опит да се захвана за нещо - Поне нещо си чела! Какво е ? Коя книга?
   - Нещата от училище ...

   Така... Нямам нищо против тях. Напротив, има много интересна литература, която е включена в списъците за лятото, но не е там проблема. Самата аз бях от онези деца, които не искаха да четат и отказваха да си довършат започнатата книга .  Майка ми все ми натякваше как останалите ми връстници четат по 30 страници на ден, а аз едва смогвах 15. ( Разбира се говоря за периода 3-4ти клас. Майка ми започна да ми избира книги  (  много умна тактика от нейна страна, а и тя имаше страхотен приключенски вкус).  Беше ми избрала " Детективи с машина на времето" от Фабиан Ленк ( Сигурно, защото тогава бях доста развълнувана по темата за Древен Египет и всичко свързано с история.

№1 Номерът е да ти е интересно 


Друг пример с моя приятелка, която отказва да чете истории били те фентъзи или чиклит, криминале, каквато и да е не я харесва, казва, че се "загубва в историята и забравя всичко, мързи я, не и е интересно... " Момичето твърди, че има филми за тая работа xD ♥ ;)... Но все пак е намерила себе си в духовните книги и т.н.


№2 Намери своята сфера 

  Има много голямо разнообразие в жанра и идеята, урока който книгата ти предава и т.н. Всичко зависи от теб! Моите съвети са да експериментираш, ако още не си разбрал къде е
твоето място . Сигурна съм, че дори и за мързеливите ще се намери нещо, което да ги грабне! Бъди смел! А, ако проблема е в парите, спокойно ... Има сайтове и  електронни варианти на повечето книги.

Cheti.me е един много добър сайт, за да намериш някоя книга и да спестиш пари.

 Мисля, че това е всичко, което исках да кажа по тази тема за сега. Надявам се да ви е вдъхновила поне малко  и помнете :

№1 Номерът е да ти е интересно !

№2 Намерете нещо, което ВАС ви вълнува

№3 Открийте своя автор 

 и  най - важното 

№4 Изразявайте се !


Специален въпрос към всички буукблогъри и любители на книгите : 

Коя беше първата книга, която наистина  ви разкри целият този уникален свят, коя беше първата книга която ви грабна и въвлече тук ?











2 коментара:

  1. Явно всеки от нас в началото не е бил читател ,но с времето разбираме колко е приятно да се откъснеш от скучния или изпълнен с трудности живот потапяйки се в книга (съпреживявайки с героя приключенията му). Не помня коя беше моята първа книга,но знам че не искам да спирам с четенето, защото в много моменти ми помага просто да избягам от реалността!

    ОтговорИзтриване